torsdag 9 juni 2011

plats på förskolan

Alice har blivit erbjuden plats på vårt förstahandval av förskola, från september. Jag höll verkligen tummar och tår då jag hört mycket gott om dem. Den stora uteplatsen, miljön runt omkring bestående av grönområden, skog och lekparker och all mat som serveras är hemlagad från det egna köket.


Förskolan har stor fokus på miljön och lusten att vistas utomhus. Mycket tid tillbringas på den stora gården där barnen leker, tränar grovmotorik, samspel med andra och kroppsuppfattning. Barngrupperna är också relativt små (fyra barn per förskolelärare + två kokerskor)


Tanken var att om vi inte hade fått platsen skulle vi skjuta på inskolningen till nästa år och därefter söka på nytt. Nu vågar vi inte tacka nej. Jag har lite ångest måste jag erkänna även fast det känns kanon att vi fick platsen...

2 kommentarer:

  1. Hej och tack =)
    Alice är verkligen bedårande söt! =)
    Skönt att ha fått den bästa förskole-platsen, jag har hört att det där kan vara lite knivigt! Men förstår det är lite ångest-laddat!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag trodde jag skulle klara min från bristningar. Men men, det som kommer gör det ju värt det ändå =)
    Kram

    SvaraRadera