söndag 15 maj 2011

GI

Japp, jag har blivit frälst av Karin som rasar i vikt av lågkolhydratkost. Eftersom jag har svårt för det extra fettet har det blivit någon blandning mellan LCHF och GI. Jag använder t ex matlagningsgrädde i stället för vispgrädde och äter lite mer kolhydrater som t ex nötter till mellanmål. Maten smakar ljuvligt och det finns inget som heter hunger. Det kanske inte är någon mirakelmetod men vågen är på väg åt rätt håll i alla fall. I snitt ca 0.5 kg/vecka.

Var på bokhandeln häromdagen och hade tänkt köpa några receptböcker för att boosta upp inspirationen lite. Ångrade mig när jag såg hur många hundralappar en liten bok kostar och styrde mina steg mot stadsbiblioteket där jag lånade en HÖG med böcker som jag håller på att plöja just nu. Jag hade glömt vilken möjlighet det är att ha tillgång till ett sånt fantastiskt nätverkt som biblioteket faktiskt är.



I går åt vi tacotallrik med västerbottensost-chips. Mums, mums, mums! Riv en smakrik ost och lägg i små högar på bakplåtspapper och grädda i 200 grader tills chipsen har fått fin färg. Tips! Om du önskar tjockare chips kan du blanda den rivna osten med äggula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar