torsdag 26 maj 2011

second hand

I morse var jag en sväng till Myrorna på span efter en gunghäst i trä. Har målat upp en bild i mitt huvud av en gunghäst och eftersom jag inte vet av någon liknande tänkte jag fixa det med lite färg och annat pyssel. Det var sista butiken ut, sen hade jag prickat av alla stadens butiker inom kategorin second hand den här veckan.
Precis när jag skulle styra mina steg ut från butiken fick jag syn på tre små hus i porslin för 35 kr/st som jag inte kunde låta passera förbi. Nu har de hittat sin plats ovanpå vitrinskåpet i köket.

Fyndade också en burk för 15 kr som jag hade tänkt fylla med välling. Blir tokig på dessa påsar som gör att vällingen pudrar hela köket när man öppnar dem.
Sen drog vi vidare till Öppna Förskolan som hade avslutning för den där terminen. Den 7 juni öppnar Öppna Förskolan på Tuva Gården och dit kommer vi defintivt åka i sommar. Det är så fint där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar