torsdag 3 februari 2011

muffinsformar till barnmat

BVC gav tipset om att frysa in hemmagjord barnmat i bullformar men jag tycker att papperet fastnar. På Rusta hittade jag färgglada muffinsformar i silikon. Superfina och fungerar toppen! Säljs i 12-pack (4 st av vardera färg i rosa/blått/svart) för 29:90 kr.

Idag har vi en härlig dag på hemmafronten och jag passar på att göra barnmat med kyckling, potatis, äpple och persilja.

Alice ska snart sova och då tänkte jag fortsätta lite smått med inredningen i hennes rum. I förra veckan beställde jag bland annat en fin vimpel som ska upp på väggen. Snart kommer bilder!

2 kommentarer:

  1. Vilken duktig mamma du är!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte dom där muffinsformarna rymde så lite. Man måste ju nästan ta två stycken isåfall så länge det inte är en smakportion ?

    Eller hur gjorde du? :))

    SvaraRadera