lördag 13 mars 2010

vecka 24

Så här ser magen ut i vecka 24. Illamående och trötthet är ett minne blott och jag kan inte må bättre.

För någon vecka sedan kände jag mig enbart tjock och ville helst gömma mig under en stor kofta. Nu älskar jag att vara gravid och tar gärna på mig en tightare top som framhäver magen, för nu syns det faktiskt att det är en bebis som gömmer sig där inne. Vi längtar efter dig som tusan!

Bebisfakta:

Hörseln är väl utvecklad. Barnet känner igen mammans, partnerns och eventuella syskons röster. Den hör även mammans hjärtslag. Nu börjar det bli lite trångt där inne.
Barnet känner vad som är upp och ned. Balansorganet i innerörat har utvecklats. Nu börjar nästa viktiga utvecklingssteg av hjärnan.
Nu har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer. Vikten är ca 700 gram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar