tisdag 16 februari 2010

barnmorskan v. 21

Besöken hos barnmorskan blir allt tätare och både jag och Emil tycker det är riktigt mysigt. Idag fick vi lyssna på hjärtat första gången. Vilken grym upplevelse! Emil fick dessutom lyssna med en tratt från 1800-talet (haha, ja nästan i alla fall) som han la på min mage. Hjärtslagen låg på 143 slag/min.

Jag har gått upp 5 kg i vikt från inskrivningsdatumet (egentligen 9 kg totalt) Från och med nästa gång ska vi börja mäta sf-måttet.

Barnmorskan tar ett blodprov i armen vid varje besök och eftersom jag är himla spruträdd tar jag alltid med mig ett emla-plåster. Jag sätter på det en timme för besöket och vips, jag känner ingenting.

Nu har vi anmält oss till föräldrautbildningen som startar om ett par veckor. Många säger att informationen inte är mycket att hurra för men att det är kul att få träffa andra blivande mammor och pappor. Det ska bli roligt!



En liten bulle börjar växa fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar