onsdag 6 januari 2010

sea-band

Många gravida mår illa under första delen av graviditeten. Jo tack, det har man hört några gånger.
Jag har ett gräsligt illamående. Bara tanken på att öppna ett kylskåp gör mig spyfärdig. Ännu värre att tänka på avokado, kött eller fett. När har ätit mat (som ofta består av makaroner med ketchup) springer jag direkt till sängen och sover en stund för att inte drunkna i illmåendet.
Jag var på apoteket häromdagen och personalen rekomenderade mig att testa sea-band, ett armband med en kula som trycker mot pulsådern på handleden. Det ska lindra illamående vid graviditet och åksjuka. Jag tycker det lät som lite hokus-pokus men efter att ha testat måste jag faktiskt erkänna att det funkar.


En förpackning med två stycken armband kostar 145 kr. Jag blev även rekommenderad att testa åksjuketabletter men jag tycker det känns bättre med armbanden som inte påverkar kroppen på något sätt. Dessutom kan man ha på sig armbanden 24/7 om man så vill.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar