måndag 28 december 2009

graviditetsbabbel.

Jag är ganska nojig när det kommer till symptom som är kopplade till graviditen. Ringer ofta till min barnmorska för att checka läget. Nu senast ringde jag för att höra varför det ilar och sticker och har sig där nere. Lite obehagligt känsla som inte riktigt går beskriva med ord. Fick till svar att när livmoder växer dras ligament och dess fästen ut vilken är den känsla jag beskriver.

Varför känns det som förlossningen aldrig kommer ske? Som att jag kommer vara gravid i all evighet. Lustig känsla. Det går liksom inte föreställa sig att det faktiskt bor en liten mini-människa i min mage som bara väntar på att få komma till världen.

Snart är det nyårsafton och då sticker vi iväg till Piteå Havdbad med några vänner. Underhållning, äventyrsbad, trerätters och hotellövernattning. Självklart alkoholfritt för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar